Verslag Activiteiten 2022/2023

• De Stichting verleent financiele steun aan een serie maandelijke, klassieke lunchconcerten in de “Turnzaal” van de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen (FASoS) in Maastricht.  De lunchconcerten worden gegeven door talentvolle studenten van het Conservatorium Maastricht en worden georganiseerd in samenwerking met het Universiteitsfonds Limburg Maastricht, de Faculteit der Cultuur en Maatschappijwetenschappen, het “Maastricht Centre for the Innovation of Classical Music” en het muziek ensemble “Euphonia.”

Meer informatie de lunchconcerten (data en programmas) is te vinden onder:

Lunch Concerts at FASoS – news – Maastricht University

Welcome (euphoniaconcerten.com)

• De Stichting doneert jaarlijks aan een initiatief van de Stadsbrouwerij Maastricht om armoede in Maastricht te bestrijden.  Het initiatief van de Stadsbrouwerij Maastricht betreft het ontvangen van donaties, welk bedrag de Stadsbrouwerij verdubbeld, en waarna, in samenwerking met diverse stichtingen, vouchers worden uitgereikt aan (stille) armen.  De vouchers kunnen gebruikt worden in de hospitality branche van Maastricht.  Vanwege de donaties aan de Stadsbrouwerij krijgen de donors de titel van “Naamgever” van een van de bieren van de Stadsbrouwerij.  De Stichting is derhalve Naamgever van het Maltezer Bier van de Stadsbrouwerij.  Meer informatie: is te vinden onder: https://stadsbrouwerijmaastricht.com/naamgevers
  • Donatie aan het Rode Kruis ten bate van slachtoffers van de Oorlog in Oekraine